SAU  Contul meu: Log in | Creeaza cont
compara telefoane

Top Marci

Toate Marcile

Istoria Panasonic



Panasonic este un nume de brand international pentru fabricantul de produse electronice Matsushita Electric Industrial Co. din Japonia. Sub acest brand, Matushita vinde deopotriva televizoare cu plasma sau CRT, DVD-playere, telefoane, proiectoare, VCR, camere digitale, laptop-uri sub denumirea Toughbook, CD-playere portabile si echipament stereo pentru acasa, toate acestea fiind marcate cu sloganul lor "Ideas for Life."(idei pentru viata). Panasonic este cunoscut de asemenea pentru imaginea superstarului pop asociat- Ayumi Hamasaki in reclamele TV comerciale. Cantareata destul de cunoscuta din Libania Amal Hijazi este de asemenea ambasadorul brandului lor.

Introducere

Brandul Panasonic a fost creat de Matsushita in 1955 pentru Statele Unite, Canada si Mexic, deoarece brandul National fusese deja inregistrat de altcineva. Brandul Panasonic a fost creat din elementul „pan” insemnand „tot”, combinat cu „sonic”, insemnand „sunet”, pentru ca a fost primul folosit pentru echipament audio.

Bazat pe vanzarile din anul 2004 de electronice, Matsushita este cel mai mare producator japonez de electronice din Hitachi. In categoria bunurilor albe, Matsushita este cel mai mare fabricant . In trecut, datorita tacticilor sale imitative Matsushita a fost ridiculizata in Japonia cu "Maneshita" („mane” inseamna imitatie), insa de fapt Matsushita are un numar mare de produse proprii, cercetari si dezvoltari originale.

Incluzand companiile afiliate, Matsushita a dezvoltat o varietate larga de intreprinderi, axandu-se pe electronice casnice, echipament industrial, si echipament de telecomunicatie. Desi nu a fost popularizat atat de mult, in ultimii ani linia de computere-notebook (Toughbook) a castigat popularitate si reclame fiind mediatizati la televiziune. Alte nume de branduri sunt asociate cu Panasonic, cum ar fi televizoarele Viera si camerele digitale Lumix.

Stilul managementului companiei si nivel cultural al corporatiei au fost adesea comparate cu cele ale competitorului Sony. Cand Sony se descurca bine, numarul  cartilor care lauda managementul lui Sony creste, in timp ce conditiile se comporta invers, incat mai multe carti ce lauda managementul lui Panasonic invadeaza librariile. In ciuda vanzarilor si a conditiilor favorabile, Sony si Panasonic au fost vazute adesea ca rivale. Aceasta perspectiva a izvorat probabil din razboiul formatelor video VHS(sustinut de Panasonic) si Betamax(sustinut de Sony). Cea mai mare competitie directa intre Sony si Panasonic se desfasoara momentan in segmentul produselor audio; Panasonic este de asemenea considerat rivalul lui Sony in vanzarea ecranelor TV  plate, a camerelor digitale si a DVD-urilor- domenii in care Panasonic s-a concentrat mai mult pe productia proprie, pe marketing si eforturile de vanzare. In contrast, Sony si-a diversificat recent domeniile de desfacere, in cinema, jocuri video si domenii financiare, unde produsele Panasonic nu concureaza cu cele ale Sony.

Strategia curenta a corporatiei Matsushita este sa caute cooperare si firme de comercializare in dezvoltarea anumitor tehnologii(cum ar fi ecranele LCD), continuand in acelasi timp sa concureze impotriva altor companii cum ar fi Toshiba, Hitachi si Minebea, pentru a deveni o marca de baza a electronicelor japoneze.


Automobile Audio

Panasonic comercializeaza produse radio(audio) pentru automobile si camioane mici pe piata din Statele Unite, sub brandul Panasonic (aftermarket) si echipament OEM brandurilor de automobile cum ar fi Toyota Corolla. Primele exemple ale Radiourilor OEM sunt Toyota Corolla single CD AM/FM radio labeled A51813 si radioul cu 6 discuri AM/FM radio labeled A51814.

Corporatia Panasonic din America de Nord.

Corporatia Panasonic din America de Nord este numele brandului american pentru Matsushita. A fost cunoscut ca Matsushita Electric Corporation of America (MECA) pana in 2005.

Panasonic Avionics Corporation

Panasonic Avionics Corporation (PAC) este alimentatorul cel mai important din lume in in-flight entertainment (IFE) si in sisteme de comunicare. Cu sediul central la Lake Forest, California, unde ingineritul, dezvoltarea si testarea sunt facute in timp ce instalarea sistemelor, munca inginerilor, majoritatea calitatii functiilor, brevetarea si programul de management sunt efectuate in fabriba Bothell, Washington- Corporatia Panasonic Avionics are in jur de 2 800 de angajati in 70 de locatii din lumea intreaga, cu facilitati in Londra, Toulouse, Hamburg, Dallas, Dubai si Singapore. O majoritate a componentelor produselor sunt transporate in Osaka, Japonia.

Compania asigura pasagerilor avioanelor o gama larga de aplicatii interactive pe locurile lor din avion, combinand distractia(muzica digitala si filme la cerere, jocuri, harti rotative intercativ, TV prin satelit si cumparaturi on-line) cu unelete business (E-mail, programele orelor de zbor ale avioanelor, si acces la internet in timpul zborului). PAC este de asemenea unul dintre principalii furnizori si companiei Boeing si companiei Airbus, isr sistemele lor IFE vor aparea si pe avioanele Boeing 787 si pe Airbus A380.

Panasonic Avionics Corporation este o firma secundara a Corporatiei Panasonic din America de Nord (PNA).


Istoricul lui Matsushita

1918- a fost fondata fabrica Matsushita Electric
1927-a fost introdus numele National al brandului
1931- a inceput productia de radio-uri
1932-Au cumparat tehnicile cruciale de construit radiouri,si au impartit informatia in mod gratuit celorlalti care construiau radiouri ca o contributie la dezvoltarea industriei electronicelor in Japonia.
1933-A adoptat un sistem de divizii pe fabrici.A construit fabrici de productie pe scara larga la Kadoma,Osaka,si a mutat productia fabricilor acolo.
1935-Restructurarea Companiei Matsushita Electric Industrial,stabilirea companiei  sucursalei  Matsushita Electric Works
1941-A participat la producerea de echipament militar,construind barci din lemn si avioane din lemn
1946-Desemnata o companie de centrul Allied Powers General
1952-Cu suport tehnic din partea celor de la Philips Electronics din Olanda,a fost infiintata compania Matsushita Electric Industrial.Au urmat noi constructii de fabrici si expansiunea lor
1954-A inceput cooperarea cu compania Victor
1957-A inceput sistemul national de vanzare-o retea de distributii de vanzari doar pentru produse nationale.A fost o retea de vanzare foarte eficienta in timpul perioadei de crestere eceonomica rapida a Japoniei
1965-A inceput impunerea saptamanal la doua zile de  pauza pentru muncitor.A adoptat un nou sistem care a micsorat numarul canalelor implicate in procesul de vanzare
1977-A inceput vanzarea de video VHS
1983-S-a lansat computerul de casa Panasonic JR-200
1986-Incepe folosirea numelui de Panasonic ca brand in Japonia
1989 1 August-A inceput reformarea pe scara larga a departamentelor de tehnologie
1990-Consumatorii de produse electronice din Japonia au schimbat de la brandu National la Panasonic
1993-Panasonic a incercat sa profite de pe urma jocurilor video cu Multuplayer-ul Interactiv 3DO. Totusi, competitia stransa din partea PlayStation al lui Sony a fortat sistemul  sa fie oprit pana la sfarsitul anului 1995
1993-S-a anulat intelegerea de vanzare cu philips, si s-a schimbat contractul cu licenta incheiata
1994-S-a stabilit o noua intelegere de comercializare cu Panasonic Shun Hing Industrial Sales (Hong Kong) Co., Ltd si Panasonic SH Industrial Sales (Shenzen) Co., Ltd in China cuShun Hing Electric Works (Hong Kong). Brandul Shun Hing Rasonic devine un afiliat pentru Panasonic.
1997- O politica de consolidare a grupului a fost introdusa, reducand numarul companiilor afiliate
2001- Panasonic lanseaza DVD Nintendo GameCube, numit „Q” (numai in Japonia)
2002-Produsele tehnice vandute in USA si Europa au fost redenumite Panasonic
2003-A fost introdus sloganul global, „Panasonic. Ideas for life”.(Panasonic. Indei pentru viata).


Parteneriat sponsorizare

Panasonic este un sponsor principal pentru programul  Toyota's Formula 1(Toyota F1),de asemenea cunoscut ca Panasonic Toyota Racing. Hiro Matsushita,nepotul fondatorului companiei,este un fost concurent de masini care sta implicat activ in intreceri de masini.

 

Panasonic este un partener oficial si sponsor al Major League Soccer.


Panasonic in cultura pop

Se spune ca in Kachou Shima Kosaku,o serie de desene animate cunoscuta scrisa de Kensi Hirokane,personajul principal lucreaza la Hatsushiba Electric,care este modelat din experienta de lucru a autorului la Panasonic.Biroul Osaka care a aparut in animatie se presupune a  fi turnul geaman Matsushita de la Kyobashi din Osaka,si cand Kosaku este trimis sa munceasca in China,vederea din biroul Shanghai este la fel cu vederea actuala de la biroul Shanghai de la Panasonic.


In japoneza populara
Asahi Broadcasting Corporation program Panel Quiz Attack 25,panelul folosit in faza de proiect  a fost creat de Matsushita Electric.In timpul zilelor dinaintea showului,echipa tehnica de la Matsushita Electric a fost retinuta la studioul de inregistrare,in cazul unor erori neasteptate.

In cantecul ciudat I’ll Sue Ya al lui Al Yancovic el da in judecata Panasonic pentru „uscarea pisicii lui in cuptorul cu microunde”